divendres, 24 de gener del 2014

EXAMEN

2.      E-LEARNING

 Sí que estic d'acord amb respecte a l'afirmació de que les propostes educatives a distància com l'e-learning han de redefinir els rols de docent i estudiant amb respecte a l'educació convencional o tradicional.

Per justificar la meva resposta utilitzaré l'article d'Alejandra Bosco y David Rodríguez (2008) Docencia virtual y aprendizaje autónomo:Algunas contribuciones al EEES. Aquest article afirma que aquest tipus de docència ha de donar un major protagonisme a l'estudiant en el seu procés d'aprenentatge, la formació ha d'estar basada en el desenvolupament de competències, l'adquisició d'eines d'aprenentatge per part de l'alumnat, desenvolupament de nous coneixements i habilitats per part del professorat,incorporació de les TIC als processos d'ensenyament-aprenentatge i una comunicació interpersonal i treball en equip.
 l'E-learning ha de tenir un disseny on es creein espais on els estudiants parlin i es comuniquin permanenment, com foros, chats, blogs, etc. S'han de combinar tasques individuals amb d'altres col·lectives, s'ha d'oferir un calendari detallat de les tasques del curs, incorporar guies i recursos per a la realització autonoma de les activitats, estimular la motivació, i participació de l'alumnat, incorporar documents de consulta sobre el contingut en diferents formats, mantenir de forma periòdica el tauler de notícies del professor, establir públicament els criteris d'avaluació i oferir tutorització i feedback continu entre professorat i alumnat. Aquest tipus d'educació està centrat en l'alumnat i les seves necessitats però amb la col·laboració de tots, té un enfocament pedagògic  col·laboratiu, no es tracta d'una educació memorística sinó de construciió entre els diferents agents que intervenen.

1 comentari:

  1. Crec que els exemples que poses són molt adients i que haurien de seguir-se per arribar a una metodologia o pedagogia de l'interactivitat. De tota manera, considero que hauries d'haver parlat més sobre el rol que adquireix el docent i el discent, és a dir, que a tot dos se'ls considera iguals i l’única diferència es que el docent és el facilitador i guia de l’aprenentatge , però cal deixar clar que ell també estarà aprenent al llarg de tot el procés. Així doncs, l’objectiu es que s’aprengui per descobriment i no per instruccions, que es cooperi i es col·labori per arribar a la construcció del coneixement i que tothom ha de participar amb un alt grau de compromís amb la resta de membres.

    ResponElimina